Jak zarabiać na Facebooku? – przewodnik po Facebook ADS

Odziez reklamowa jako promocja biznesu
Odzież reklamowa jako promocja biznesu
2 sierpnia, 2020
Co to jest dropshipping
Co to jest dropshipping i jak z nim zacząć?
4 sierpnia, 2020
Jak zarabiac na facebooku - facebook ads

Nie da się ukryć, że portal społecznościowy Facebook jest aktualnie jednym z najbardziej popularnych na świecie. Miliony użytkowników codziennie loguje się, aby sprawdzić wszelkie aktualności. Dodatkowo warto wspomnieć o tym, że dzięki tej witrynie możliwe jest skuteczne promowanie zarówno produktów, jak i usług. Facebook ADS to doskonała możliwość zyskania popularności w świecie internetowym, a tym samym zwiększenia zysków. Czym jest Facebook ADS? Jak krok po kroku wykupić idealną kampanię reklamową? Przeczytaj ten artykuł, aby poznać szczegóły.

Czym jest Facebook ADS?

Facebook ADS jest pewną platformą, dzięki której możliwe jest reklamowanie usług oraz produktów na Facebooku i Instagramie. FB ADS uważany jest za najpopularniejszy i jednocześnie najefektywniejszy system reklamowy. To idealny sposób na zwiększenie swoich zasięgów, a tym samym comiesięcznych zysków. Z dnia na dzień zyskuje coraz więcej zwolenników, ze względu na swoją wszechstronność i możliwość ustalenia dokładnych celów marketingowych. Dzięki FB ADS zarabianie na Facebooku staje się znacznie bardziej prawdopodobne.

Ustalenie celu marketingowego.

Podczas promowania na Facebook każdemu użytkownikowi może zależeć na czymś odmiennym. Jedni chcieliby wypromować swój produkt, inni zwiększyć aktywność na stronie. Reklama na Facebook umożliwia ustalenie dokładnego celu marketingowego. ADS Manager umożliwia wybranie następujących pozycji:

1. zasięg- zaznaczamy, jeśli zależy nam na dotarciu z daną informacją do jak najszerszego grona

2. instalacja aplikacji- skuteczna, jeśli zależy nam zarówno na promocji, jak i instalowaniu aplikacji

3. wiadomości- wybieramy, gdy zależy nam na pozyskaniu nowych kontaktów

4. rozpoznawalność marki- zaznaczamy, gdy chcemy dotrzeć zarówno do dużej ilości odbiorców i podtrzymać przy tym zainteresowanie naszą działalnością

5. ruch- idealna opcja, gdy chcemy jedynie sprowadzić potencjalnych użytkowników do naszej strony

6. konwersja- warto się zastanowić, jeśli chcemy, aby użytkownicy naszej witryny podjęli konkretne akcje np. zrobienie zakupów

7. ruch w firmie- dzięki temu wypromujemy naszą fizyczną lokalizację sklepu

8. sprzedaż z katalogu- umożliwia stworzenie zdecydowanie bardziej zaawansowanych reklam dynamicznych, których celem jest zwiększenie sprzedaży

9. wyświetlenia filmu- wybieramy, jeśli promujemy produkty za pomocą materiałów wizualnych

10. aktywność- zaznaczamy, gdy chcemy promować treści naszej strony

11. pozyskiwanie kontaktów- idealna opcja, jeśli chcemy uzyskać nowe kontakty, przykładowo przez subskrypcję biuletynu.

Wybór grupy docelowej na Facebooku.

Kolejnym krokiem jest wybranie grona, do którego chcemy dotrzeć z naszą reklamą. Promowanie fanpage będzie skuteczniejsze, jeśli trafi do grupy, która może być zainteresowana naszą ofertą. Możliwe jest wybieranie zarówno demograficzne, behawioralne jak i geograficzne, tak więc możemy dokładnie określić, do kogo chcemy trafić. Mamy do wyboru wiele regionów kraju i dowolne przedziały wiekowe, dlatego z pewnością każdy znajdzie to, czego szuka.

Gdzie umiejscowić reklamę?

Istotne jest odpowiednie umiejscowienie reklamy. Możemy wyświetlić ją na Facebooku, Instagramie, Messengerze lub audience network. Aktualnie FB ADS może znajdować się w aktualnościach, po prawej stronie witryny głównej, w źródłach wideo, w wiadomościach sponsorowanych, w skrzynce odbiorczej Messenger, w relacji na FB, Messenger, a także Instagram stories. W tym przypadku wybór jest dość szeroki, dlatego warto w szczególny sposób się nad tym zastanowić, bo im więcej opcji wybierzemy, tym drożej nas to wyniesie.

Budżet i harmonogram kampanii reklamowej.

Jest to ostatnia czynność podczas kreacji kampanii. W tym przypadku ustalamy kiedy mają wyświetlać się reklamy. Możliwe jest przyporządkowanie budżetu do poszczególnych grup docelowych. Istnieje tam wiele możliwości, przykładowo dostaniemy informacje na temat średniego kosztu 1000 wyświetleń reklamy, co wydaje się być optymalnym rozwiązaniem. Jest to kluczowy sposób na optymalizację tej metody, dlatego warto w tym miejscu poświęcić dość dużo czasu, aby nie popełnić niepotrzebnych błędów.

Dodaj komentarz